FBA

Opće informacije
Ured FBA za informisanje | 01.05.2018

Ombudsman

Zaštita korisnika financijskih usluga predstavlja jedan od ključnih sustava za očuvanje zdrave ekonomije i životnog standarda građana, a ova potreba pojačano je naglašena zbog posljedica svjetske ekonomske i financijske krize i njenog djelovanja na financijsko stanje gospodarskih subjekata i građana. Od stupnja provedbe aktivnosti i zadataka na zaštiti korisnika, u značajnoj mjeri ovisi razvoj ekonomije, financijska stabilnost i progresivnost bankovnog sustava.

Usvajanjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Agenciji za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine tijekom 2012. godine, proširena je regulatorno-nadzorna funkcija Agencije za bankarstvo Federacije BiH i uspostavljen je institut Ombudsmana za bankovni sustav Federacije BiH, s ciljem promoviranja i zaštite prava i interesa fizičkih osoba kao korisnika financijskih usluga i mirnog rješavanja spornih odnosa između korisnika i subjekata bankovnog sustava.

Ombudsman za bankovni sustav kao neovisna osoba i uvođenje ovog instituta u naš pravni sustav motivirano je, prije svega, potrebom da se osigura efikasna i kvalitetna institucionalizirana zaštita prava korisnika usluga banaka, mikrokreditnih organizacija, leasing i faktoring društava zasnovana na načelima vladavine prava.

Zadaci Ombudsmana imaju nekoliko svojstava i karakteristika definiranih zakonskom regulativom:
informiranost u cilju unapređenja zaštite korisnika financijskih usluga, kao i povećanje razine financijske edukacije, kako bi se financijski proizvodi i usluge bolje razumjeli i koristili.
neformalnost postupka s ciljem da se prosječnom korisniku financijske usluge omogući da zaštiti svoja prava u slučaju spora, a da to nije praćeno značajnim utroškom novca i vremena, niti formalnostima i uobičajenom dužinom trajanja sudskih postupaka.
transparentnost u odnosima korisnika i subjekata bankovnog sustava podižu se na višu razinu međusobnog povjerenja, a konkurencija između subjekata bankovnog sustava postaje dinamičnija u pogledu uvažavanja zahtjeva korisnika za većom transparentnošću poslovanja subjekata bankovnog sustava.

Odgovorno financiranje i veći stupanj povjerenja korisnika, financijski sustav čine stabilnim i zdravim, što konačno i jeste cilj efikasne kontrole i nadzora.